Live Chat voor meer contact met bezoekers

Wanneer u eigenaar bent van een bedrijf of website, dan bent u waarschijnlijk altijd op zoek naar nieuwe manieren om klanten aan te trekken. Voorbeelden hiervan zijn leuke acties en opvallende nieuwsbrieven. Maar hoe trekt u meer klanten aan op uw website? Live Chat is de oplossing voor meer klanten. Meer contact met bezoekers leidt namelijk tot meer klanten. Wilt u graag weten hoe Live Chat in zijn werking gaat? Ik zal u duidelijk uitleggen hoe Live Chat voor meer contact met bezoekers kan zorgen en uiteindelijk leidt tot meer klanten. Ga er even goed voor zitten en ontdek alles wat u moet weten over deze handige tool.

Aansporen tot actie met Live Chat

Het is een feit dat de gemiddelde website conversie maar rond de 3 procent ligt. Dit is extreem laag. Stiekem houdt dit namelijk in dat 97 procent van de bezoekers geen actie ondernemen op de website. Daar wilt u natuurlijk verandering in aanbrengen. Wist u dat dit probleem relatief eenvoudig is te verhelpen door middel van Live Chat? Door een goed functionerende chat tool op uw website te hebben, heeft u meer contact met de bezoekers. Dat is uiteraard vanzelfsprekend. Maar wist u ook dat juist het contact een bezoeker kan aansporen tot actie? Wanneer potentiële klanten op een vakkundige manier geadviseerd worden, veranderen ze naar nieuwe klanten. Door middel van Live Chat kunt u dus bezoekers aansporen tot actie!

 

Chatten op elk moment

Een andere manier waarop contact met bezoekers dankzij Live Chat kan zorgen voor betere website conversie, is de bereikbaarheid. Het overgrote deel van de mensen bezoekt uw website waarschijnlijk buiten de reguliere werktijden om. Wanneer de chatfunctie na de gewone werktijden niet meer beschikbaar is, kunt u heel veel potentiële klanten mislopen. Er is namelijk op dat moment geen contact met de bezoekers. Live Chat kan tevens hier een verschil maken voor uw bedrijf. Door de chatfunctie uit te besteden aan een ervaren organisatie, kunnen de bezoekers op vrijwel elk moment chatten met een operator.

 

Direct vragen kunnen stellen met Live Chat

Nu vraagt u zich wellicht af of mensen wel gebruik zullen maken van de chatfunctie. Het antwoord daarop: jazeker! Wist u namelijk dat mensen chatten erg prettig vinden? De drempel om op die manier contact op te nemen en vragen te stellen ligt vrij laag. Het is veel makkelijker om even een berichtje te sturen met Live Chat dan een contactformulier in te vullen. U kunt op basis van al deze feiten de volgende conclusie trekken: Live Chat garandeert meer contact met bezoekers waardoor u meer conversie zult krijgen. Dus waar wacht u nog op? Installeer direct zo’n handige chat tool.